14 Eylül 2009 Pazartesi

Soysuzlar



aylar öncesinden fragmanını görüp,heyecanlandığım,izledikten uzun bir süre sonra ancak etkisinden kurtulabildiğim,en sevdiğim yönetmenin son filmi:soysuzlar çetesi.nam-ı diğer:inglarious basterds.
fragmana baktığınızda,filmde brad pitt'in başrolde olduğunu düşünüyorsunuz.
öyle bir şey ummuştum ben de...
sonrasında,durumun beklenilenden daha farklı olduğunu,brad'in filmin reklamı için bu filmde oynadığını bile düşündüğüm oldu.

filmin temasıyla konusu karışmış vaziyette.tema mı vurgulanıyor konu mu bazen anlaşılamıyor.
filmden ne bekleyeceğini şaşırıyor insan.
anlatılmak istenen nazi katliamları mı,direniş mi, yoksa Shasoanna'ın (isminin yazılışı zor olduğu için,bu kendisine sonradan verilen bir isim olduğu için vs.. bu kızın ismi,yazının geri kalanında :sarışın kız :D )hikayesi mi anlatılıyor, yoksa tarantino yine seçemeyip, alın bakalım,ben kırpamadım...kıyamadım...yazmak istedim* mi demek istiyor anlaşılamıyor.
fazla çeşnili,evet.ama bu tarantinocuları çok rahatsız etmiş olmasa da,normal bir seyirciye;
uzun-gereksiz-karışık-konusu belli olmayan* gibi yorumlar yaptırabilir.

herhangi bi filmde,hayatın kendisinde dahi heyecanlanamayan ben, ee ne oldu şimdi? diyebildim.
vurulan kadın sanatçıya acıyabildim,sevebildim.
bizim sarışın kızın ailesini yok eden,kişiliksiz, bir o kadar da başarılı ve disiplinli,zeki Christoph Waltz'ı her gördüğümde,sarışın kızın ailesini yok ettikten sonra, kadın sanatçıyı vurduktan sonra gıcık alabildim,yüzünü görmek istemedim...
yaptığı kıyım film haline getirilen,başarılı(?) askerin aşkınaysa,taptım...
aşkı uğruna ölmesine değil,şapşalca mücadelesine ve intikamına... :)
tarantino, brad pitt'le çalışmak istemiştim,brad de tarantinoyla çalışmak istemiştim falan deniyor ama, bu filmde spotları üstüne çeken ismin albay hans(christoph waltz) olduğu aşikar...

izlemediyseniz,yakın zamanda izleyin derim.

Hiç yorum yok:

fahişe

şarkıyı çok severim,ama bu yeni klibi hiç sevmedim.. çok basit,özensiz,anlamı dürten bir şey çıkmamış ortaya... bi sarışın kız,boş bi odada şarkı söyleyen adam, e hadi temaya uysun diye şarkı sonuna eklenmiş 3-5saniyelik bi deniz kenarında dolanış falan... ''sevdim seni,ama bi şekilde, hüzün var diye gözlerinde..'' derken teoman, kızın saçlarını elleriyle kenara itecek ve kızın gerçekten hüzünlü gözleri gösterilecek, ''hep kaçarken tek kişilik dünyayı ben artık nasıl severim?'' derken,kızın ayaklarından yukarıya,gölgesiyle orantılı bi çekim yapılacak, kız uzaklaştıkça,teo'da büyüyecek; derken kız arkasını dönüp,teo'ya hüzünlü bi gülücük atıp kendini suya atacak* gibi bir şey hayal ediyordum. karşılaştığım şeyse, ucuza gelsin diye güzelim şarkıyı berbat eden ucuz bir şeydi.böyle olacağına,hiç olmasaymış... neyse,ben kendi zihnimdeki kliple idare edeyim:p

Bu Blogda Ara