4 Ekim 2009 Pazar

Düşünme, kim anlamış ki sen anlayasın?

İnsan, yalnızlığa mahkumdur.
Yalnızlık da insana mahkum.
yalnızlık, etrafında arkadaşın,eşin-dostun olmaması demek değil bana göre.
düşüncelerimi anlayabilecek birinin olmaması, yalnızlıktır.
düşüncelerimi, hayallerimi gerçekleştirememek yalnızlıktır.
olasılıkların içinde, dünya düzeninde en kötüsünün olması; yalnızlıktır.

bir insan gecenin bi vakti çöp konteynırlarını temizliyor,diğeri o kafe benim,o club senin takılıyorsa; toplum yalnızdır.

evde,ailede, insanlar konuşmuyorlarsa,
en uzak ihtimaller,en yakınlarımız oluyorsa,
bir çocuk,anne-baba sevgisi olmadan büyüyor ve sevgiyi başka türlü, başka insanlarda arayıp,bulamayıp,
garip akımlara meylediyorsa ve komik hale düşüyorsa,

ahlak-dış güzelliğe yenilmiş,
''şeref'' kelimesi ne anlama gelir dendiğinde; ''ben o kelimeyi pek kullanmıyormuşum aslında, tam olarak ne anlama geldiğini bilmiyorum, ama sıkça şerefsiz* dediğim olmuştur.bak söylenişi de güzel,küfür gibi de gelmiyor kulağa pek, değil mi :sevimliolmayaçalışansuratifadesi:'' diyor,
para, umutları sömürmüş,hayatları satın almış vaziyetteyken,
ruhların temiz olup yarınlara umutla bakması beklenemez.

bir yandan da,neyin nasıl olması gerektiğini bilir insanoğlu.
kaçar.
gerçekler kovalar,o görmezden gelir.
para hırsı,doyumsuzluk,beğenilme,saygı duyulma isteği, herşeyden önce gelir.
hayatın amacı,onun için: ev-araba sahibi olmak,zengin olmak,eğlenmektir.

her şeye, herkese gözlerini kapayarak.

yalnızız.
hepimiz, yalnızız.
düzene uymayıp,başka şekilde yaşamak mümkün değil.

her şeyden uzaklaşıp,yalın bir hayat sürmek, sadece maceraperestlik.

kimin tek ayakkabası var?
kim aynı gömleği-kazağı vs.. 10yıl boyunca giyiyor? yırtılan yerlerini dike dike? (genelden bahsediyorum.tabii ki böyle olanlar var,yalnız yeni jenerasyon böyle değil)

neden tüketme aşığıyız?
ne zaman böyle olduk?
ne zaman insanın fiyatı oldu?

insanlar nasıl yalnızlaştı?
ajda pekkan, ne zaman serdar ortaç şarkıları söylemeye başladı?
insanlar neden popüleritenin ardından koştu?
neden ''kişisel'' birşey kalmadı?

beatles neden seviliyor?
şebnem ferah neden seviliyor?
sezen aksu neden seviliyor?
(değişmedikleri,kişilikleri ''kişisel-özgün ve orjinal'' KALDIĞI için mi?)
özenmedikleri için mi?

şu soruyu sorduğumda,felsefe yapmaya başlama Allah aşkına... tepkisi alıyorum.
-''neden yaşıyorsun?''
bunu,felsefe yapmak için sormuyorum.
felsefe ''yapmak'' da nedir? bunu bilmiyorum.ya da bilmediğimi sanıyorum.
istediğimiz şeyler,maddi şeyler oldukça, ve maddi şeylerin her zaman daha iyisi ve daha fazlası oldukça, hayata gözlerimizi yumarken, o ''daha iyisi''ne sahip olamadığımız için, mutsuz öleceğiz.
doymayı bilmediğimiz için.
buna, şükretmek de diyebiliriz.şükretmediğimiz için.

bazı şeyleri kaybetmediğimiz için değerini bilmiyoruz ve bu bize hatırlatıldığında basitmiş gibi geliyor.
örneğin birine, dokunma duyusunu kaybetmekten bahsetsek, yaşamadığı için anlayamayacak ve bunun ne kadar mucizevi birşey olduğunu farkedemeyecek.
ve bazıları,bazı şeyleri yaşamadan anlar, farkeder.
bazılarıysa yaşayarak öğrenmek ister.
bu,yaşamadan farkedenler, yalnızdırlar.
kendileri gibi olan insanları kolay kolay bulamaz ve garip bir mahlukatmış gibi görünürler.
yalnızdırlar.
hayallerini anlayabilecek insan yoktur.
düşüncelerini gerçekleştirme olasılığı varken,gerçekleştirememek,acıtır.
düşünmeyi severler, ve her sevdikleri şey gibi, ondan da korkarlar.
düşüncelerinin bir işe yaramadğını görmek, onları günden güne çökertir.
anlamak,anlam vermek değildir.
o şeyin zaten bir anlamı vardır. biz sadece onu buluruz.keşfederiz. fakat her şey içinde çelişiğini taşıdığı için,o anlamı bulmak kolay değildir.
ve yine, çok düşünmek iyi değildir.

Hiç yorum yok:

fahişe

şarkıyı çok severim,ama bu yeni klibi hiç sevmedim.. çok basit,özensiz,anlamı dürten bir şey çıkmamış ortaya... bi sarışın kız,boş bi odada şarkı söyleyen adam, e hadi temaya uysun diye şarkı sonuna eklenmiş 3-5saniyelik bi deniz kenarında dolanış falan... ''sevdim seni,ama bi şekilde, hüzün var diye gözlerinde..'' derken teoman, kızın saçlarını elleriyle kenara itecek ve kızın gerçekten hüzünlü gözleri gösterilecek, ''hep kaçarken tek kişilik dünyayı ben artık nasıl severim?'' derken,kızın ayaklarından yukarıya,gölgesiyle orantılı bi çekim yapılacak, kız uzaklaştıkça,teo'da büyüyecek; derken kız arkasını dönüp,teo'ya hüzünlü bi gülücük atıp kendini suya atacak* gibi bir şey hayal ediyordum. karşılaştığım şeyse, ucuza gelsin diye güzelim şarkıyı berbat eden ucuz bir şeydi.böyle olacağına,hiç olmasaymış... neyse,ben kendi zihnimdeki kliple idare edeyim:p

Bu Blogda Ara